3 de juny 2013

EL DIA A DIA D’UNS... I D’ALTRES!

                                        

-Ostres, quan de temps!
 muac, muac...
-I tant tia, com estàs?
 muac, muac...
-Molt bé i veig que tu perfecte,
 noia, sembla que tinguis vint anys!
-Que va, el temps va passant,
 però em ser cuidar.
 Fa poc, em vaig fer un lífting.
-Ah si? ningú ho diria!
-Home, vaig pensar en anar a un lloc reconegut
 i clar, em va costar molts diners,
 Però, val la pena, he quedat molt bé.
-Si noia, jo, de moment, no en tinc necessitat.
-Home, no creguis, val més no deixar-ho,
 unes arruguetes per aquí i per allà, sempre fan nosa.
-Ja pots dir-ho, per això ja qui ha de córrer a fer-s’ho.
-Tens raó, es veu cada imatge...
 Sort que no em trobo en aquest cas!
 Que tal si anem a fer una copa?
-Oh, molt bé, fa molt temps que no parlem!
Vols una cigarreta?
-Sí gràcies. Saps que?
-No, digues
-Ens volen posar un nou impost!
-Un altre? I ara que volen?
-D’aquí a res pujarà el preu del tabac i l’alcohol!
-Que dius tia... sembla mentida...
-Ja ho pots ben dir,
tot ve dels que només saben cridar i fer manifestacions!
-Oi si, hi ha gent per tot, no sé que volen arreglar,
hi ha cada vulgaritat al món!
-Oi si tia, Per cert, m’acompanyes a comprar un “bolso”?
El que porto és de l’estiu passat i es veu tan antiquat...
-I tant que t’acompanyo. N’has vist algun que t’agradi?
-N’he vist dos, però no estic ben segura de quin em quedaré.
Els he vist a un aparador del Passeig de Gràcia.
-Ah sí? I quin preu tenen?
-No són cars, l’un val 450€ se’l veu una mica senzillet per això,
L’altre, 680€, crec que em quedaré aquest, la marca no enganya
-Val, demanem i després anem cap allà.
-No cal córrer, tinc un munt de coses per explicar-te.
-Ah, si? Ja se’n separat la Sílvia i l’Oscar?
-Ostres tia, que no saps la nova d’ells dos?
I bla, bla, bla...


Al mateix temps que les “dos amigues” veuen amb preocupació “el seu futur”
en un piset lluny d’allà, la Maria escolta la radio mentre cus una mica,
Sent que anuncien que el preu del butà pujarà més d’un euro d’un dia per l’altre.
S’ha atabalat al sentir la noticia i ni s’ha fixat en la quantitat exacta.
Quan vingui el seu home li comentarà...
Com podran seguir aguantant?
Com podran seguir vivint???



                                                                       Gemma Matas

8 comentaris:

  1. Ai si , Gemma !![Ofensiu]
    Annalls | 15-05-2013
    I encara podem anar un xic més amunt i un xic més avall...
    La Maria amb dos nens que ja fa temps no te feina , i el seu ex no li passa la pensió perquè esta a l'atur, mentre la Cuca I la Kuki , passejant per Passeig de Gràcia, cercant un bolso pr la Kuki que no sap si quedar-se el de 1.400E de la marca que serveix d'estampat o el de 600e que es una ganga , però si li veu la Xuxi....!! I la Cuca es queixa de que la criada que cobra 700E vol que li apugi el sou, amb els temps que corren nena !!
    I quan semblava que la classe mitja augmentava , ve el que a vingut i altre cop , o ets milionari o pobre!!

    ResponElimina
  2. les vanalitats[Ofensiu]
    joandemataro | 15-05-2013 | Valoració: 10
    de gent buida i la dura realitat de tantes persones.... Els contrastos d'una societat capitalista cada dia més injusta

    Molt ben trobat el diàleg entre les dues " pijas" ;-)

    salutacions gemma !
    joan

    ResponElimina
  3. Bla, bla bla[Ofensiu]
    missatger | 15-05-2013
    Vivim en un món ple de...en fi deixem-ho aquí, que només de pensar-hi em poso malalta. Sobreviure és una lluita diària de tots nosaltres. Com sempre els teus escrits hem desperten tot d'emocions.Una abraçada!

    ResponElimina
  4. Bona denúncia, Gemma![Ofensiu]
    Nonna_Carme | 16-05-2013
    Mentre una bona part de la societat es preocupa per la subsistència, d'altres tan sols es preocupen per banalitats.
    Bon relat, guapa!
    Una abraçada.

    ResponElimina
  5. Ostres tia![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 16-05-2013 | Valoració: 10
    Ostres tia, quin relat més guai! M'he sentit identificat amb les dues ties del diàleg! Són molt guais! I és cert això dels bolsos a 130 euros al Passeig de Gràcia? -ara nateix me n'hi vaig; una oportunitat així no es pot deixar perdre! No entenc el patiment de la segona tia. Per què no es compra un bolso amb les altres dues ties? que sossa! Una abraçada que riu per no plorar.

    Aleix

    ResponElimina
  6. Salutació i agraïment[Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 16-05-2013
    Moltes gràcies a tots per la gran acollida que té aquest relat i sobretot per estar tots d'acord amb el tema que toca, tot i procurant posar-hi una mica d'humor, el contingut real és molt trist!!!

    Gemma

    ResponElimina
  7. Publicació[Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 28-05-2013

    Publicat a TINETbiblioteca de la Diputació de Tarragona, el 28 de maig del 2013.

    ResponElimina
  8. Les dues cares de la moneda[Ofensiu]
    edgarcotes | 06-06-2013 | Valoració: 10
    Molt ben contrastada la situació del país. Perquè moltes vegades la literatura també pot ser una arma de crítica social. Et felicito pel relat!
    Edgar

    ResponElimina